چنانچه مجموعه مدیریت، تعهد کافی در اجرای سیستم مدیریت انرژی نداشته یا اراده ی لازم برای اجرای آن در سازمان ایجاد نگردیده باشد، میتوان از تکنیک فروش سود (benefit selling) استفاده کرد. بدین ترتیب مجموعه مدیریت آماده خواهد بود تا در زمان مناسب از سیستم مدیریت انرژی پشتیبانی نموده و در اجرای آن اهتمام بورزد. از آنجاییکه اغلب مشتریان محصول را نه به خاطر ویژگی های آن بلکه به دلیل مزایایش و حتی فراتر از آن، ارزشی که آن مزیت برایشان به ارمغان می آورد، خریداری میکنند، بنابراین برای معرفی یک محصول در تکنیک فروش سود به جای برشمردن ویژگی های محصول باید بر روی منافعی که از آن مشخصات حاصل می شود، تمرکز کرد. بنابراین تهیه یک فایل پرزنت و ارائه آن برای مدیریت سازمان می تواند مفید باشد. با توجه به موارد فوق، در خصوص ارائه سیستم مدیریت انرژی باید به نکات ذیل توجه کرد:
-
مخاطب مورد نظر، مدیریت سازمان است. ارائه باید کامل و مختصر باشد. اغلب اوقات مدیریت میخواهد فقط مطالب پراهمیت را مورد توجه قرار دهد. اگر جزییات بیشتری در خواست داده شد، دادههای بیشتر را در اختیارشان قرار دهید؛ اما اگر برنامه ای برای جلسه ارائه کردید، مطابق با آن پیش روید.
-
بر روی آنچه که در تلاش برای ارائه آن هستید، تمرکز کنید. بستر لازم برای حمایت از منافع سیستم مدیریت انرژی را ارائه داده و آنها را با موضوعات و نظرات دیگر، مگر در مواردی که ارتباط مستقیم با آن داشته باشند، ادغام نکنید. بر ماهیت مبتنی بر بهبود مستمر در سیستم مدیریت انرژی و اثرات مستقیم بر بهبود سازمان تمرکز کنید.
-
مزایا را با اصطلاحات مدیریتی ارائه دهید. از محرکهایی که تاکنون شناسایی شدهاند استفاده کنید، و مزایای این محرکها را ارائه دهید. مطمئن شوید که مدیریت، مزایا را با توجه به آیتمهای کلیدی مورد علاقه خود درک کرده است.
-
هدف مورد نظر را درک کنید. از این ارائه چه نتیجهای انتظار میرود؟ اطلاعاتی كه این نتایج را پیش برده و یا پیشنهاداتی را ارائه میكنند، فراهم كنید.
-
ارائه را با یک سخنرانی تأثیرگذار آغاز کنید. سخنرانی تأثیرگذار چکیده ای کوتاه است که برای بهدستآوردن یک هدف به سرعت و به سادگی استفاده شده، و در کمتر از دو دقیقه به پایان میرسد. صرف نظر از مدت زمانی که در اختیار دارید، اطمینان حاصل کنید که نکات مهم در ابتدای پرزنت، ارائه شدهاند.